Обърнахме се към столичния кмет за повече информация относно режима на паркиране в “Борисовата градина”
16 октомври 2021, събота Facebook Twitter Viber

ДО
Г-ЖА ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА
КМЕТ НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА
ЧРЕЗ
Г-Н ГЕОРГИ ГЕОРГИЕВ
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СТОЛИЧЕН
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
П И Т А Н Е
от Марта Георгиева – общински съветник от „Демократична България“
ОТНОСНО: Навлизане на автомобили, движение и паркиране на територията на „Княз Борисовата градина“
Уважаема г-жо Кмет,
Уважаеми г-н Председател на СОС,
На основание чл. 129, ал. 1 и ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Столичния общински съвет, моля да ми отговорите устно и писмено на първата следваща сесия на Столичния общински съвет на следното Питане, което да бъде включено в Дневния ред на СОС:
За пореден път се обръщам към Вас поради все по-масовото и безскрупулно навлизане на МПС в парка. Последното се случва въпреки Вашия ангажимент по повод мое Питане от 2017 г. , че „не съществува никаква опасност по време на проектирането (на ПУП на „Борисова градина“ – М.Г.) да се обособяват паркинги, да се увеличава достъпът на автомобили и др.“: https://council.sofia.bg/documents/20182/524015/SOA17-%D0%93%D0%A094-2545-13-05.07.2017.pdf/6c0ffc87-fd8d-4eba-80a9-1476585e7f0a
Уведомявам Ви, че от датата на Отговора Ви досега, официално се обособиха два паркинга около стадион „Васил Левски“- един за нуждите на Министерството на младежта и спорта и един за нуждите на „Пазари Запад ЕАД“. МПС влизат в парка неконтролируемо, като трудно може да се направи разлика между регламентирано и нерегламентирано навлизане, поради което общественото недоумение и недоволство расте. И това, при положение, че, например, община Варна има одобрени правила за достъп на МПС до парк „Приморски“, като в заповедта за утвърждаването им се включва изрично създаването и поддържането на актуален публичен регистър за всички пропуски, издадени по реда на правилата, който се публикува на сайта на Община Варна.
В нашия парк – „Княз Борисовата градина“ – посетителите имат впечатлението, че служителите на бариерите при Биологическия факултет на СУ и при парк-хотел „Москва“ пропускат всички коли поради факта, че са заплашвани, лъгани, “респектирани” със служебни карти, вероятно и подкупвани или просто така са инструктирани. Това се случва в нарушение на закон (чл. 15, ал. 7 от Закона за движение по пътищата ) и Наредби ( чл. 18, ал. 3 от Наредбата за изграждане, поддържане и опазване на зелената система на Столична община и чл. 28 (1) т.7 7 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община)
Моля, да внесете яснотa по следните въпроси:
- Защо е премахнато паркирането в най-дясна лента на бул. „Драган Цанков“ между парк-хотел „Москва“ и кръговото с бул. „Пейо Яворов“ през почивни и празнични дни, съобщение за което още стои на страницата на Столична община?
https://www.sofia.bg/en/search?p_p_id=101&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_101_struts_action=%2Fasset_publisher%2Fview_content&_101_returnToFullPageURL=https%3A%2F%2Fwww.sofia.bg%3A443%2Fweb%2Fguest%2Fsearch%3Fp_auth%3Dd6gAUvSy%26p_p_id%3D3%26p_p_lifecycle%3D1%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_state_rcv%3D1&_101_assetEntryId=2829785&_101_type=content&_101_urlTitle=fand-kova-spra-kolite-v-borisovata&inheritRedirect=true
- Предвид Наредбата за изграждане, поддържане и опазване на зелената система на Столична община и конкретно „чл. 38. (2) Преминаването на МПС, зареждащи търговски и обслужващи обекти, се извършва по режим, определен от Дирекция „Зелена система“(ДЗС).“:
2.1. Къде е публикуван т.нар. „режим, определен от ДЗС“?
2.2. Кой участва в съставянето на т.нар. „режим, определен от ДЗС“?
2.3. Какви са критериите за получаване на пропуск за влизане на МПС в парк „Княз Борисова градина“?
2.4. Има ли някакво обстоятелство, което пречи да бъде публикуван списък на пропуските с посочени поотделно за всеки пропуск:
-основание за даване на достъп (за вид дейност свързана с парка);
-регистрационен номер;
-собственик;
-основание за издаване на пропуск (как се свързва автомобилът с дейността)
-срок на действие;
-час за влизане и час за напускане;
-подход и маршрут.
2.5. В случай, че отговорът по 2.4. е положителен, моля да посочите кое е обстоятелството, което възпрепятства публичността по всяка една от изброените в 2.4. точки по отношение на издадените пропуски.
- Колко пропуска са издадени за 2020 г. и 2021 г. и колко общо пропуска са валидни към настоящия момент за влизане с МПС в парк „Борисова градина“?
- Как бихте коментирали неизпълнените си обещания за поставяне на „умни бариери“ на подходите за МПС в парка? Отново ще се позова на Отговора Ви от 2017 г. , в който казвате, че от март 2017 г. при парк –хотел ‚Москва“ работи автоматична пропусквателна бариера, оборудвана с камери и разпознаваща номерата на МПС , въведени в системата за контрол на достъпа.
- В случай, че настоявате, че бариерите са „умни“, моля да предоставите извадка на въведените регистрационни номера в софтуера им?
- Съществува ли регламент (моля да го цитирате), според който:
6.1. работещите в спортните и развлекателните обекти в парка имат пропуски за влизане в МПС?
6.2. клиентите на спортните и развлекателните обекти в парка ( включително клиентите на ресторанти) имат пропуски за влизане с МПС?
6.3. таксита могат да влизат в парка?
- Защо „Спортна София 2000 ” АД, която е 100 %, общинско дружество, предлага на сайта си паркинг за посетители в парка и то на 250 метра след знак В2 на входа на алеята пред Биологическия факултет?
- Има ли статут на паркинг територията в комплекс “Спортна София 2000“АД?
- Какви мерки ще предприемете против навлизането на МПС към паркинга на „Спортна София 2000“АД , предвид Вашия отговор към мен от 2017 г. , в който казвате, че „режимът на достъп до териториите на паркинга на „Спортна София 2000“ и паркинга на комплекс „Колодрум“ се осъществява като на входа на парка от бул. ‚Драган Цанков“ е поставен пътен знак B2- забранява се влизане на МПС в двете посоки“?
- Известно ли ви е, че ЦСКА продава паркоместа в парка http://cska.bg/index.php?main_page=document_general_info&products_id=8129&fbclid=IwAR1_BYCfqE30raIXXX0ZdQ4uqSSQcdxHnlsrSIIajxldTKRWxCn9AwZfSsg
- Има ли приходи Столична община от услугата по т.10?
- Освен поставянето на “легнали” полицай през юли 2021 г., което е мярка срещу скоростта на МПС, а не е контрол за влизането им в парка, предприети ли са някакви други действия за контрол срещу навлизането на МПС в парка?
- Как се осъществява контролът на достъпа на МПС до парка?
- Как се осъществява санкциониране на нарушителите на достъпа до парка?
- Смятате ли като възложител на проекта за ПУП на „Борисова градина“, че при проектирането следва да бъдат изпълнени препоръките на журито (част от Договора с изпълнителя) една от които е „Да се ограничи до минимум автомобилното движение в парка – изграждане на буферни паркинги само в съседни територии на парка и недопускане на паркиране в парка.“
С уважение,
Марта Георгиева
Накратко:
От няколко години насам официално се обособиха два паркинга в "Борисовата градина" около стадион „Васил Левски“- един за нуждите на Министерството на младежта и спорта и един за нуждите на „Пазари Запад ЕАД“. Наблюдава се неконтролируемо навлизане на МПС в парка, като трудно може да се направи разлика между регламентирано и нерегламентирано такова, поради което общественото недоумение и недоволство расте. Служителите на бариерите при Биологическия факултет на СУ и при парк-хотел „Москва“ пък пропускат всички коли, което прави изключително лошо впечатление на посетителите на парка.
Защо е важно:
Това се случва в нарушение на закон (чл. 15, ал. 7 от Закона за движение по пътищата ) и Наредби ( чл. 18, ал. 3 от Наредбата за изграждане, поддържане и опазване на зелената система на Столична община и чл. 28 (1) т.7 7 от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община) и поради тази причина е необходимо столичният кмет да даде максимално прозрачна информация, за да могат гражданите да бъдат достатъчно добре инфомирани за реалната обстановка и режима на паркиране в Борисовата градина.
Вид:
Входящ номер:
СОА21-ВК66-9661/15.10.2021 г.