Интеграция на новата система за електронно таксуване на пътниците в градския транспорт на София в метрото
18 юни 2021, петък Facebook Twitter Viber
ДО КМЕТА НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА
Г-ЖА ЙОРДАНКА ФАНДЪКОВА
ЧРЕЗ:
ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА СТОЛИЧЕН
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
Г-Н ЕЛЕН ГЕРДЖИКОВ
Уважаема г-жо Фандъкова,
Уважаеми г-н Герджиков,
На основание чл. 129, ал. 1 и ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Столичен общински съвет, моля да ми отговорите устно и писмено на първата следваща сесия на СОС на следното питане, което да бъде включено в Дневния ред на Съвета:
ПИТАНЕ
От Симеон Ставрев –
Общински съветник в Столичен общински съвет
Относно: Интеграция на новата система за електронно таксуване на пътниците в градския транспорт на София в метрото
Уважаема г-жо Фандъкова,
В средата на май месец заработи новата система за електронно таксуване на пътниците в градския транспорт на София. Основните ѝ преимущества за пътниците са, че абонаментните карти могат да се зареждат онлайн, както и че билети могат да се закупуват в превозните средства на наземния градски транспорт с банкова карта. Интересът на гражданите към новата система и нейните удобства е видим. Като общински съветник очаквам събраните данни за пътуванията да ни помогнат да оптимизираме още линиите на градския транспорт. В същото време оставам с впечатлението, че метрото остава изолирано по някакъв начин от новата тикет система, а там има много пътници.
Затова, моля да ми отговорите на следните въпроси:
- Защо няма възможност за плащане на пътуване с банкова карта директно на турникетите на метростанциите?
- Кога се планира това да бъде налично като начин на плащане за гражданите? Държа да отбележа, че според личните ми наблюдения, плащането с банкова карта е лесно, удобно и популярно сред пътниците в градския транспорт.
- Еднакви ли са функционалностите за пътниците през големите сини валидатори в наземния градски транспорт и малките сини валидатори на турникетите на метрото? Фактът, че тези в наземния градски транспорт имат голям екран с логото на картови оператори, а тези в метрото са много по-малки и нямат тези лога ме навежда не мисълта, че инсталираните нови малки сини валидатори в метрото въобще не са пригодени за директни плащания с банкови карти.
- Ако не са еднакви тези функционалности – какви са разликите и защо има такива?
- Защо са различни валидаторите в наземния градски транспорт и в метрото, след като договорът с консорциума „Си Ен Си София тикетинг систем“ е за покритите както на наземния градски транспорт, така и на всичките 3 линии на метрото и е логично и валидаторите да бъдат еднакви?
- Тази разлика във вида на валидаторите и техните различни възможности за заплащане и таксуване не е ли в нарушение на договора между ЦГМ и консорциума и ако е – коя от двете страни е ощетена?
- Ако има нарушение на договора от страна на ЦГМ в това отношение какви биха били неустойките?
- Сините валидатори на турникетите на метрото свързани ли са директно с тикет системата и има ли двупосочна комуникация в реално време между сините валидатори и Тикет системата?
- Тикет системата на ЦГМ ли е отговорна за валидирането в метрото на картите и билетите, издавани от ЦГМ и ако не, защо?
- Вярно ли е, че през новия сайт на ЦГМ не може да се купуват по електронен път 10 билета за 12 лв. и ако да – защо? Виждам, че има част от другите основни продукти като дневна, месечна и годишна карта.
- Доколкото знам новата система трябва да е отворена за трети страни като мобилни оператори и банки. Така пътниците ще могат да си купуват превозни документи през техните приложения, които на практика почти всеки от нас има на телефона си. Не съм разбрал такава функионалност да е налична към момента обаче в нито едно приложение. Има ли техническа готовност ЦГМ и изпълнителят да предоставят канал за продажба към трети страни или към момента това не е възможно?
- Ако не е възможно – каква е причината за това?
София
18 юни 2021
С уважение,
……………………………..
(СИМЕОН СТАВРЕВ)
Документът е подписан с електронен подпис.
Накратко:
В средата на май месец заработи новата система за електронно таксуване на пътниците в градския транспорт на София. Основните ѝ преимущества за пътниците са, че абонаментните карти могат да се зареждат онлайн, както и че билети могат да се закупуват в превозните средства на наземния градски транспорт с банкова карта. Интересът на гражданите към новата система и нейните удобства е видим. Като общински съветник очаквам събраните данни за пътуванията да ни помогнат да оптимизираме още линиите на градския транспорт. В същото време оставам с впечатлението, че метрото остава изолирано по някакъв начин от новата тикет система, а там има много пътници.
Вид:
Входящ номер:
СОА21-ВК66-5797