Попитахме защо не е предвиден многоетажен обществен поземен паркинг под площад „Македония“ при ремонта на трасето на трамвай №5

08.04.2021
Питане

Накратко

На 10 април 2021 (събота) започва ремонтът на трасето на трамвай №5 в участъка от Съдебната палата до кв. „Княжево“. Стойността на поръчката е значителна - 40.5 млн. лв. без ДДС. Изпълнител е фирма ВДХ със старо име „Водстрой 98“. Ремонтните дейности ще отнемат около 2 години и ще се извършат в два етапа, като всеки един ще продължи около година. За времето на ремонта ще бъдат пуснати автобуси, които ще заместят трамваите. Предстои да бъде подменен железния релсов път и контактно-кабелната мрежа. Ще бъдат изградени и нови перонни спирки, както и навеси на тях. Ще бъде монтирано и видеонаблюдение. Зоната от площад „Македония“ до Руски паметник пък трябва да се превърне в парк. Ремонт на пътното платно и тротоарите по булевард „Цар Борис III“  в рамките на този проект няма да се прави. Не е предвиден и многоетажен подземен обществен паркинг под площад „Македония“.

Защо е важно:

Защо не е предвидено изграждане на многоетажен подземен обществен паркинг под площад Македония в рамките на предстоящия ремонт? Подобна практика е добре позната. Пример за това е паркингът под централния площад „Градски парк“ в град Любляна (Словения), който е на 3 нива, със 720 паркоместа, работи 24/7 и е напълно автоматизиран. На колко нива би могъл да бъде такъв подземен паркинг в София и с колко паркоместа?

Пълната версия:

Вижте пълната версия тук