Как мнозинството в СОС лиши деца от преференциални транспортни карти

Децата, които живеят по постоянен или настоящ адрес в София, но учат в училищата в периферията на града да получат възможност за преференциални карти за градски транспорт – това предложи преди година в свой доклад общинският съветник от Демократична България Симеон Ставрев.

Почти година след внасянето на доклада обаче, напредъкът по него е почти никакъв, и след няколкомесечно забавяне в Столична община, Министерство на финансите и Министерство на транспорта си прехвърлят топката, докато решат кой ще доплати за картите на децата.

Според Симеон Ставрев обяснението за бавенето на доклада в СОС е само едно:

“Защо ГЕРБ, СДС и ВМРО си позволиха да лишат от преференциални карти за градския транспорт децата през първия срок на учебната година, които живеят по постоянен или настоящ адрес в София, но учат в училища в периферията на града? Много просто – да НЕ бъде прието това предложение единствено и само, защото идва от опозицията в СОС – групата на Демократична България. За целта бяха впрегнати освен усилията на транспортната и още една комисия в общинския съвет, така и цели две министерства – тези на финансите и транспорта. Не съм очаквал, че моята скромна персона ще породи такъв отпор за промяна на 2 изречения в наредбата за градския транспорт на Столична община.”

В свое писмо до транспортния министър с днешна дата Симеон Ставрев търси отново отговор на въпросите, зададени преди два месеца.  

В изявлението си по темата в социалните мрежи Ставрев споделя пълната история на казуса:

Наредбата на Столична община създава неравенство по отношение третирането на учениците, живущи по постоянен и настоящ адрес на територията на Столична община, които не са записани в училища на Столична община, но за да стигнат до училище, се налага да пътуват с транспорта на Столична община. На тези деца се отказва да използват преференциите на карта за градски транспорт за ученици на касите на общинския градски транспорт.

В една от комисиите получих и уверение, че няма как моят доклад да не бъде подкрепен при условие, че поправя тази неправда, но има нужда от корекции в структурата, за да отговаря на определени изисквания.

Коригирах го в рамките на няколко дни и пуснах поправения доклад на 28 юли 2020 с идеята да бъде гласуван в СОС до 15 септември и децата да могат да се възползват най-после от намалението.

Нищо такова не се случи. Председателят на транспортната комисия в СОС (от ВМРО) и шефът на ЦГМ (бивш районен кмет в София от ГЕРБ, изритан от избирателите) казаха, че трябва да попитаме Министерство на финансите дали ще доплащат тези субсидирани карти, както на другите ученици. Така на 15 септември 2020 г-н Кирил Ананиев, вече в качеството си на Министър на финансите, където акостира от предишната заемана от него длъжност – Министър на здравеопазването, получи запитване от транспортната комисия в СОС.

Междувременно получихме положително становище от директор на едно училище в Костинброд, който категорично подкрепя моето предложение.

На 30 септември Министерство на финансите върна отговор, в който общо взето каза да питаме Министерство на транспорта и че нищо друго не могат да кажат.

Съответно след поне едно мое подсещане транспортната комисия в СОС, чак на 10 ноември 2020, изпрати ново питане, този път до Министерство на транспорта, със същия въпрос – кой ще плаща картите на тези клети деца.

Днес, 18 януари, приблизително 1 година откакто моят доклад е вкаран в деловодството на СОС, децата, които например учат в Костинброд, все още не могат да си вземат карти с намаление, за да пътуват в рамките на града ни както връстниците си.

Това ме принуждава да изпратя лично ново писмо до Министъра на транспорта, за да го приканя най-учтиво да ми отговори защо забавя отговор на поставените от мен въпроси с 2 месеца.

Искам да попитам: Всичко това нормално ли ви се струва?

Участници в материала:

Симеон Борисов Ставрев

Общински съветник в СОС

Симеон Борисов Ставрев

Новини и коментари

Настояваме Метрополитен да не харчи над 1 000 000 лева за неефективен проект

Настояваме Метрополитен да не харчи над 1 000 000 лева за неефективен проект

ГЕРБ, ВМРО и БСП не подкрепиха в транспортна комисия предложението на Демократична България и Спаси София за въвеждане на дневни и годишни семейни пакети за пътуване

ГЕРБ, ВМРО и БСП не подкрепиха в транспортна комисия предложението на Демократична България и Спаси София за въвеждане на дневни и годишни семейни пакети за пътуване

Днес София е поставена пред възможността да се отърве от рекета на мафиотския монопол в сметоизвозването. Не е лесно, но има как.

Днес София е поставена пред възможността да се отърве от рекета на мафиотския монопол в сметоизвозването. Не е лесно, но има как.

<strong>Заводът на ГЕРБ за горене на боклуци в София катастрофира</strong>

Заводът на ГЕРБ за горене на боклуци в София катастрофира

Длъжни сме да осигурим нормални и безопасни условия за живот на всички хора и най-вече на тези с увреждания.

Длъжни сме да осигурим нормални и безопасни условия за живот на всички хора и най-вече на тези с увреждания.

В изборната 2023 г. гражданите на София имат нужда да ни вярват, а ние имаме нужда от тяхното доверие.

В изборната 2023 г. гражданите на София имат нужда да ни вярват, а ние имаме нужда от тяхното доверие.

Всички новини

От медиите

Марта Георгиева в "Отговорите" на Actualno.com

Марта Георгиева в "Отговорите" на Actualno.com

Марта Георгиева пред "Здравей България"

Марта Георгиева пред "Здравей България"

Иво Божков пред Euronews Bulgaria

Иво Божков пред Euronews Bulgaria

Всички видеа
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK