Позиция на "Демократична България" за спиране на войната по пътищата

Демократична България винаги е работила за прекратяване на войната по пътищата в София. Предлагали сме десетки решения и за съжаление някои от тях не са били прилагани само защото сме част от опозицията. Изказваме най-искрени съболезнования на семейството на загиналото 15-годишно момче, което пиян шофьор уби в събота вечер на пешеходната пътека на улиците „Гурко“ и „Шишман“. Водачът е карал с 2.08 промила алкохол в кръвта и има 4 фиша за предишни нарушения на пътя според публикации в медиите.

За нас най-важни са живота и здравето на софиянци. Затова се ангажираме да прекратим войната по улиците и булевардите на София веднага след местните избори, когато ще участваме в новото управленско мнозинство в Столичния общински съвет. Ще предприемем всички възможни мерки, които са в компетенциите на Столична община и на СОС. Част от тях са:

1. Организиране на кампания „Не карам пил!“, която да настрои обществото абсолютно категорично срещу шофирането след употреба на алкохол и наркотици.

2. Монтаж на стотици камери в целия град, които да засичат автоматично всички нарушения за превишена скорост или преминаване на червен светофар. Данните за тези нарушения ще се предават автоматично на МВР.

3. Интензивна работа с МВР, които да връчват и събират наложените глоби по нарушенията от камерите на Столична община. По този начин усещането за безнаказаност при шофьорите ще бъде пречупено.

4. Въвеждане на по-голяма зона с ограничение 30 км./ч. И автоматично наказание с видеокамери при превишаването на скоростта.

5. Поставяне на физически елементи по пътните ленти, които да карат шофьорите да намаляват скоростта. Това не са само повдигнати полицаи, а също така острови, завои, различна настилка и т.н.

6. Изчистване на тротоари и кръстовища от неправилно паркирали коли.

7. Ангажиране на ресурса на Общинска полиция, която да е на улицата и да участва във борбата срещу войната по пътищата.

8. Навременни и качествени ремонти на пътната инфраструктура, за да не бъде тя причина за инциденти.

9. Обезопасяване на спирките на градския транспорт.

10. Преместване на неправилно паркирани автомобили, като с приоритет да се местят тези, които са най-опасни за видимостта и проходимостта на тротоари и пешеходни пътеки.

11. Пешеходни зони и улици, по които няма как физически да премине автомобил.

12. Анализ на голямо количество кръстовища с цел подобрение на безопаснотта в тях.

13. Изготвяне на единен транспортен модел, който да даде ясна информация за целия трафик в града, за да може да се извършва впоследствие и адекватна транспортна политика.

14. Въвеждане на бус ленти и физическо ограничаване на трамвайните трасета, за да стане градския транспорт бърз и удобен.

15. Намаляване на времето за чакане и повече линии на градския транспорт, за да стане предпочитан пред личния автомобил.

16. Оптимизиране на работата на Центъра за управление на трафика с цел намаление на пътните инциденти.

17. Подновяване на хоризонталната и вертикалната маркировка на улиците и булевардите на София.

18. Довършване на незавършените булеварди, за да се разделят транспортните потоци и да се изкарат от центъра на града.

19. Съдействие на АПИ за довършване на Софийски околовръстен път.

20. Изграждане на велоалеи, за да облекчим автомобилния трафик.

Новини и коментари

Време е да осъзнаем къде сме ние, не да стоим затънали в миналото. За да вървим “…Напред! Науката е слънце.."

Време е да осъзнаем къде сме ние, не да стоим затънали в миналото. За да вървим “…Напред! Науката е слънце.."

Симеон Ставрев, ДБ: Опасявам се, че Столична община отново ще се оправдае с МВР и няма да се предложи решение за войната по пътищата

Симеон Ставрев, ДБ: Опасявам се, че Столична община отново ще се оправдае с МВР и няма да се предложи решение за войната по пътищата

Симеон Ставрев, ДБ: Целият полицейски ресурс в София е зает с опазването на незаконно шествие, вместо да се ангажира с войната по пътищата

Симеон Ставрев, ДБ: Целият полицейски ресурс в София е зает с опазването на незаконно шествие, вместо да се ангажира с войната по пътищата

Защо г-жа Фандъкова излъга жителите на "Мусагеница", които протестират всеки ден срещу строеж на издателя Петьо Блъсков?

Защо г-жа Фандъкова излъга жителите на "Мусагеница", които протестират всеки ден срещу строеж на издателя Петьо Блъсков?

Настояваме Метрополитен да не харчи над 1 000 000 лева за неефективен проект

Настояваме Метрополитен да не харчи над 1 000 000 лева за неефективен проект

ГЕРБ, ВМРО и БСП не подкрепиха в транспортна комисия предложението на Демократична България и Спаси София за въвеждане на дневни и годишни семейни пакети за пътуване

ГЕРБ, ВМРО и БСП не подкрепиха в транспортна комисия предложението на Демократична България и Спаси София за въвеждане на дневни и годишни семейни пакети за пътуване

Всички новини

От медиите

Грети Стефанова в Денят on Air: "Бюджетът е огледало, София расте, но не става по-хубава"

Грети Стефанова в Денят on Air: "Бюджетът е огледало, София расте, но не става по-хубава"

Марта Георгиева пред BGNES: "Години търпяхме в сърцето на София да бъде забит унизителния за българите Паметник на съветската армия"

Марта Георгиева пред BGNES: "Години търпяхме в сърцето на София да бъде забит унизителния за българите Паметник на съветската армия"

Димитър Божилов пред bTV Radio за важните теми на Триадица

Димитър Божилов пред bTV Radio за важните теми на Триадица

Всички видеа
Използваме бисквитки на нашия уебсайт, за да подобрим неговото представяне и вашето преживяване. Ако продължите, ще приемем, че сте съгласни с това. OK