Свързване на веломрежата и интегрирането ѝ в града
Разширяването на съществуващата мрежа от велоалеи и превръщането им в безопасна и безконфликтна за всички участници в движението система ще даде качествено нова възможност за придвижване с велосипеди и тротинетки. Строителството на нови велоалеи от големите квартали към центъра на града ще е приоритет за нас.
Ще работим с гражданския сектор при проектирането на велосипедни трасета от заданието до работния проект.
Ще развием алейната мрежа в града като адекватна, ефективна, всеобхватна и ориентирана към велосипедистите и другите ползватели на микромобилността, която ще обхваща главните булеварди, зелената система, реките и второстепенните улици. Ще дадем възможност за реално бързо придвижване, като осигурим свързаност на основните направления и главни квартали, и като избягваме големи наклони и преодолеем разпокъсаността на алейната мрежа.
В алейната мрежа ще осигурим безопасност и ще търсим максимална отделеност от пътното платно, като я разположим приоритетно в зелена среда, филтрираща замърсяването и я интегрираме със зелени маршрути като неразделна част от градския живот.
Ще заменим неадекватните велоалеи с истински. Настилките на велоалеите следва да бъдат специализирани за велосипеди и обезопасени, тъй като досегашните трасета не са безопасни за велосипедистите.
Ще въведем стандарт за изграждане на велоалеи и тяхната поддръжка – настилка, обезопасяване. Ще помислим и за това как да се избягват конфликти между пешеходци и автомобилен трафик. Ще следваме световният стандарт, според който велоалеи се строят на улици и булеварди със средна скорост над 30 км/час.
Вместо скъпи велостоянки, ще направим такива пред обществени сгради с постоянна охрана.
Съдържание
- Обратно към целия текст
- София - мобилна столица
- Удобен обществен транспорт
-
Град на велосипедите и микромобилността
- Свързване на веломрежата и интегрирането ѝ в града
- Насърчаване на микромобилността
- Град, приятел на пешеходците
- Подобряване на уличната мрежа